Tuesday, November 27, 2012

~ Refashion :: Long Sleeveless Dress to Skirt Labuh ~

....ni dress denim yg agak tebal tanpa lengan....potongan ikut badan, siap ngn dart kat blkg n dada....dress ni thn lepas punyer design...mase tuuu, aku br jer kenal jakel...maksud aku, br start2 shoping kat jakel...kat sek.7, shah alam....kt kl x pnh smpai pon....denim cam niii, aku dh x jumpe lg skrg kt jakel...ni versi kain utk seluar...kain cantik, kualiti, x berbulu walaupon dh pakai lamer....tp pd aku agak panas sbb tebal kalu wat dress....aku ader design seluar utk anak aku...kain mmg lasak....tp, sbb utama nk refashion coz panas n....dh melekat kt tubuh...hehe....


....rekaan asal....


....bhgn atas, siap ngn poket kiri n kanan...


....aku juz jahit tepi jer kat bhgn atas, x kelim pon...x tau naper...may b malas kot...tp mase jahit dress niii....aku x biase sgt lg guna fabrik2 yg stretchable nii....mak budak br nk blaja ler katakan....


....oppss...3 gambar di atas nmpk cam lain jer ngn gambar di bwh kan....nmpk lbh gelap...actually, snap lain waktu n ketika....may b faktor pencahayaan kot....tp mmg dress yg sama jerrr....

....proses mengerat bermula....ukur n tanda dulu....


....jahit getah di pinggang...2 jahitan...jahitan pertama utk cover tape getah n jahitan kedua tindih atas getah skali, x nk bg getah tu berpusing2 biler pakai....n 2 jahitan akan nmpk lbh kemas...


....bukaan poket agak luas....so, aku kecikkan sedikit....kan hilang lak brg nnt....


tarrrraaaa.....siap!!!
...simple tp gojes gak kan...
....pakai skirt labuh nii...esp kalu yg jns agak2 cam duyung tuuu.... rase cam terlebih ayu n feminin jer... compare ngn pakai jeans lerr....

Photobucket

No comments:

Post a Comment